نقش ِ اول

یادداشت ها و تجربیاتم در زندگی

نقش ِ اول

یادداشت ها و تجربیاتم در زندگی

نقش ِ اول

یک ابزار به ظاهر منسوخ !

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۵۲ ق.ظ
firstrole.blog.ir

یکی از مهارت هایی که می توانم بگویم در آن توانمند هستم، نامه نگاری است. من همیشه از دوران کودکی نامه می نوشتم. برای مادرم، برای دوستانم،  برای خدا، برای معلمم و برای هر کسی که میخواستم احساساتم را به او نشان بدهم. اصولا فکر می کنم نوشتن راه محبوب درونگراهاست، البته که مختص آن ها نیست. من هم از این قاعده مستثنی نبودم. دیروز در پی نامه ای که برای خانم وبلاگنویس یکی از آدم های مهم زندگی ام نوشتم به این فکر می کردم که این احساس عمیق من نسبت به او از کجا نشات می گیرد؟ من که نه او را دیده ام، نه صدایش را شنیده ام، و نه با او چت کرده ام. فکر می کنم این نوشتن است که معجزه کرده است. این نامه نگاری های پی در پی است که باعث شده من باور کنم ارتباط نزدیک میان انسان ها لزوما با دیدن چهره و شنیدن صدایشان شکل نمی گیرد. 
بیشتر ما وقتی واژه نامه نگاری را می شنویم، یاد راهروها و کلافگی ها و شاید بی حوصلگی های مدیران می افتیم که برای پی گیری درخواستمان باید نامه نگاری های طولانی مدت و خسته کننده را تحمل کنیم. و یا شاید در عصر امروز شنیدن این واژه اغلب نامه های اداری و جملات تکراری که باید حتما در آن رعایت شود را برای ما تداعی کند، حتا نوشتن نامه های پر احساس، می تواند ما را یاد دلداگی های یک عاشق و معشوق بیاندازد. من فکر می کنم نامه نوشتن فراتر از این دسته بندی هاست وهنوز در عصر ما جایگاه خودش را از دست نداده، چرا که هیچ جایگزینی برای آن پیدا نمی کنم. در عصر تکنولوژی و دهکده ی جهانی که می توان آنی با طرف مقابل ارتباط برقرار کرد: چت کردن، فرستادن استیکرها و ایموجی ها ، کامنت نوشتن، اسکایپ و ... هنوز نتوانسته جای نامه نگاری را پر کند. شاید بهتر باشد یک بار دیگر به این ابزار قدرتمند ارتباطی بیشتر فکر کنیم. 

این مطلب مقدمه ای بود برای سلسله نوشته هایی که می خواهم درباره نامه نگاری بنویسم. ابتدا تصمیم داشتم نکاتی که به تجربه و نه به دانش در تمام سال های زندگی ام که نامه نوشتن جز حذف نشدنی آن بوده را بنویسم اما دوست دارم در این زمینه علاوه بر تجربه بیشتر بخوانم و یادبگیرم. امیدوارم شما هم دوست داشته باشید با من همراه شوید:)


نظرات  (۲)

۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۹:۲۷ بنیامین دهقانیان
وای من عاشق نامه نگاریم. نوجوان که بودم، تعطیلات وقتی می‌اومدیم شهرستان، بیشتر وقتمون داخل کانون کودکان و نوجوانان سپری می‌شد. همونجا  که کلی دوست و رفیق پیدا میکردیم و نامه نگاری ها شروع میشد. هر دفعه که نامه می فرستادیم همراه نامه یک عکس هم می فرستادیم! دریافت نامه جدید به معنا دلیور شدن نامه خودمون بود خخخ! 
بگذریم. همیشه دوست داشتم یه اپلیکیشن بنویسم در راستای همین نامه نگاری و ارسال نامه های فیزیکی! به صورتی که فرد متن نامه را برام ارسال بکند و من با دستخط خودم بنویسم و از طرفش ارسال کنم.! یه چیزی شبیه شخصیت اصلی فیلم her :)
پاسخ:
حس خیلی خوبیه کاملا درک می کنم^ـــ^، باید درموردش بیشتر بخونم، فکر می کنم تجربه هام کافی نیست. با این پیشرفت تکنولوژی قطعا یک روز اتفاق می افته، امیدوارم استارتش توسط تیمت بخوره دونقطه چشمک، کی میدونه شاید یک روزی هم من اومدم شدم یک نامه نویس:)
من تا حالا نامه ننوشتم:) برای همین خوشحال میشم نوشته‌هاتون رو درباره‌ی نامه‌نگاری بخونم :) 
پاسخ:
ممنونم، همراه میشیم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی